sobota, 18 lutego 2017

Optima(lne) smarowanie na śniadanie.

Od jakiegoś czasu testuje z serwisem Streetcom.pl margarynę funkcjonalną Optima Cardio Potas+ i dziś postanowiłam się z Wami podzielić swoimi wrażeniami i informacjami o tym "wynalazku". 
Po pierwsze warto wiedzieć, że produkty funkcjonalne zawierają sterole roślinne, pomagające obniżyć poziom cholesterolu, ale margaryna, którą ja testuje ma dodatkowo potas, pomagający utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi. Więc skoro i tak co dzień używamy margaryny czy masła do kanapek, to dlaczego nie zadbać przy tym o zdrowie?!
Optima Cardio Potas+ nie zawiera soli, ma 60% tłuszczu i nadaje się zarówno do kanapek jak i stosowania na ciepło. W tym miejscu podzielę się z wami ciekawym przepisem na placuszki jaglano-bananowe, jak dla mnie rewelacja na niedzielne śniadanie. potrzebujecie 1/3 szklanki koszy jaglanej, dużego banana, 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej, 1/2 łyżeczki kurkumy, 3 łyżki razowej mąki przennej, 1 łyżka Optimy Cardio Potas+. Kasze prażymy do uzyskania orzechowego aromatu, na sicie o gęstych oczkach płuczemy wodą, wrzucamy do garnka zalewamy szklanką wody, gotujemy aż kasza wchłonie cała wodę, potem chłodne mieszamy z bananem dodajemy sodę, kurkumę, 3 łyżki mąki. Margarynę rozgrzewamy na patelni i na niej smażymy placuszki. Najlepiej je podawać z jogurtem naturalnym i owocami. http://optymalnewybory.pl/przepisy/ a tu macie inne fajne przepisy.
Ja powiem wam tyle, że dla mnie ta margaryna jest bardzo smaczna, łatwo się nią smaruje kanapki, i nie jest wodnista na patelni. Przekonuje mnie też fakt że już po 2-3 tygodniach spożywania 1,5-2,4 g. steroli roślinnych obniża nam się cholesterol o 7-10%, a możecie mi wierzyć lub nie ale mam z tym problem. Dowiedziałam się też trochę o Potasie, który reguluje napięcie mięśni, ciśnienie krwi, prace nerek i rytmu serca, czyli dotlenia mózg poprawiając koncentrację, no i pomaga w transporcie składników odżywczych do komórek. Jeśli to wszystko zyskam smarując kanapki do pracy Optimą Cardio Potas+ zamiast zwykłą margaryną czy masłem, to jasne, że będę ją stosować nawet po zakończeniu testu. Choć moja marudna siostra twierdzi, że jej nie smakuje to kiedy jej zrobiłam kanapki, zajadała się nimi z zadowoleniem. Jajecznica też jest jakby smaczniejsza, kiedy wiem że ma dobre działania dla serduszka i cholesterolu.
Cieszę się, że mogłam wziąć udział w tym teście, bo pewnie nigdy nie zwróciła bym na nią uwagi, a teraz sądzę, że funkcjonalność tej margaryny jest dla mnie bardzo pozytywnym rozwiązaniem. Polecam. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz